Бюджет та громадськість

Статті

Чому надалі не відбувається люстрація суддів ?

Однією з найскладніших та найважливіших ланок для люстрації громадські експерти визнають судову систему України, адже звільнити суддю може лише той орган, який його призначив. Для того, щоб подати документи у парламент, відповідно до Конституції, подання може зробити один-єдиний орган – Вища рада юстиції України, до якої входять 20 осіб, більшість яких (не менше 11) повинні становити судді. Протягом своєї діяльності Вища рада юстиції України зробила 182 подань на звільнення суддів за порушення присяги. Водночас її утримання на 1 рік становить з державного бюджету понад 23 мільйони гривень. Для того, аби цей орган був демократичним, його формують різні інституції: Президент, Верховна Рада України, з’їзд суддів, з’їзд вишів, з’їзд адвокатів, з’їзд працівників прокуратури. Окрім цього, до Вища рада юстиції України входять за посадою Генпрокурор, Міністр юстиції та Голова Верховного суду.

Чи запрацює в Україні процес люстрації?

У державі, де неналежним чином працюють суди та правоохоронні органи, відсутні відповідні бюджетні кошти та державний люстраційний орган з широкими повноваженнями, змусити посадовців виконувати законодавство та проходити неухильно процедуру люстрації можна лише через публічність, якої побоюються всі високопосадовці. Як правило вони не готові відкрито порушувати чинне законодавство, але готові шукати інші способи уникнення відповідальності. Відтак, у законодавстві чітко передбачені критерії, за якими відбувається люстрація. Зокрема, кожен державний орган по суті зобов’язали перевірити самого себе, здійснивши таким чином самоочищення. Розуміючи, що посадовці одразу ж шукатимуть схеми ухилення від люстрації, прийнято норми, які роблять даний процес публічним. Зокрема, починаючи перевірку, державний орган повинен показати перелік осіб, яких перевіряють, показати їхні декларації про доходи.

Більшу роль в громадянському суспільстві грає саморегулювання, репутація – Т. Яцків

Реформа законодавства про громадські організації продовжує бути на порядку денному. Про зміни, які вже набули чинності, та про сьогодення правового регулювання третього сектору Громадському Простору ...

На які зміни в процесі реєстрації громадських об’єднань варто очікувати

14 липня 2015 року Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Для волонтерів в Україні немає поняття «зарплата» – експерт

Президент Петро Порошенко підписав зміни до законодавства щодо волонтерської діяльності

Чи виконує Київ вимоги ЄС? Частина 3: державні закупівлі

Сергій Карелін, Тетяна Яцків, для Європейської правди

Порядок подання альтернативних звітів неурядовими громадськими організаціями відповідно до міжнародних договорів

Держава, ратифікувавши міжнародні договори, взяла не себе зобов’язання дотримуватися вимог цих договорів і подавати доповіді про вживані нею заходи і про прогрес на шляху до додержання прав, визнаних у цих документах.

Механізми захисту трудових прав в міжнародних договорах про права людини

Угоди держав, що передбачають право конкретного громадянина вимагати від своєї держави виконання міжнародно визнаних прав і свобод, у тому числі у трудовій сфері, підкріплюються міжнародними механізмами, створеними в рамках різноманітних міжнародних організацій. В статті 4 Конституції України передбачено: «Кожний має право після використання всіх національних засобів правового захисту звертатися за захистом своїх прав і свобод у відповідні міжнародні судові установи або у відповідні міжнародні організації, членом або учасником яких є Україна».

Синдикація

RSS-матеріал

Вхід

Зараз присутні

Зараз присутні 0 користувачів та 1 гість.

RSS-матеріал